everything is a story

londense notities

Als ik moet kiezen tussen Londen en Parijs, dan kies ik voor Parijs. Londen biedt wellicht meer excitement, maar in Parijs voel ik me meteen thuis. Parijs lijkt me ook veel overzichtelijker. Het blijft een dorp. Hét grootste dorp van Frankrijk.

In mijn boeken reis ik momenteel van Parijs naar Londen. Ruth Joos bracht me op Radio 1 bij “Een filosofie van de fiets. Londense notities”. De fiets is tegenwoordig het middel bij uitstek om de stad te verkennen. Declercq schreef een aardig boekje, maar het kwam niet helemaal op dreef. Ik had de auteur én de stad nog veel beter willen leren kennen.

Ik las eerder “Bicycle diaries” van David Byrne en daar zat ik pas mee op de fiets.

Hans Declercq, “Een filosofie van de fiets. Londense notities.”, De Bezige Bij, 2012.

David Byrne, “Bicycle diaries”, Faber & Faber, 2009.

Plaats een reactie