everything is a story

het nieuwe normaal

Plots heb ik mijn gsm niet meer bij de hand. Thuis vergeten ? Of ligt die nog in de wagen ? Maar mijn wagen staat in de carwash. Lekker gezeept.

Het leek wel alsof mijn handen waren afgerukt. Verweesd was ik, echt waar. Tot ik een Belgacom-telefooncel zag – ik wist niet meer dat ze nog bestonden – en analoog belde. Het zal wel een digitaal toestel zijn geweest, maar het voelde aan alsof het old school, analoog was.

Meteen snapte ik wat Peter Hinssen wilde zeggen met ‘digitaal is het nieuwe normaal’.

Hinssen publiceerde zopas een nieuw boek “Digitaal is het nieuwe normaal. De revolutie is begonnen”.

Ik was in 1996, na een reis naar Boston, aardig onder de indruk van het boek van MIT-professor Nicholas Negroponte “Being Digital”. Negroponte, die op 6 december op TEDx-Bozar zal aanwezig zijn, zei toen dat alles uit nulletjes en eentjes zou bestaan. Dat alles digitaal zou worden. Dat klonk toen nog erg futuristisch, maar geen kat die daar vandaag nog aan twijfelt.

Volgens Hinssen zijn we halfweg. Digitaal is nu de nieuwe norm en we (jij, ik, het bedrijf, de maatschappij, …) moet daar leren naar leven. Moeten ons daar naar gedragen.

Zo legt Hinssen het uit :

Plaats een reactie