In our newly published book, my co-authors Joerg Reckhenrich, Martin Kupp and I discuss successful strategies for driving innovation and creativity in the business world, but we do not turn to the analysis of well known corporations such as Microsoft, IBM or Nokia. Instead, we examine the experiences of creative artists – from 16th Century painters such as Tizian and Tintoretto, to 19th and early 20th Century creative geniuses like van Gogh, Gauguin and Picasso, and contemporary greats such as Madonna and Damien Hirst.

We suggest that the success stories of creative artists such as Picasso and Madonna have relevant lessons for contemporary managers- and the various chapters provide refreshing and entertaining case studies. At a time of global economic crisis, fresh and innovative insights are needed for business; this book will provides those insights.

hires_image

Ik heb kunst altijd als iets louter ambachtelijks beschouwd. Ambacht, uiteraard gepaard met creativiteit en vernieuwde inzichten. Vandaag op The Affordable Art Fair in Brussel een paar “stippen” van Damien Hirst zien hangen en ei zo na 2000 euro van mijn spaargeld eraan besteed. Maar dat het werkje in zijn fabriekje werd gemaakt en dat Hirst hooguit 10 seconden heeft besteed aan het zetten van zijn handtekening, weerhield me er van.

Maan niet alleen Hirst is een gewiekste vogel, blijkt. In dit boek toont Jamie Anderson aan dat de meest succesvolle artiesten en kunstenaars in de eerste plaats ondernemers zijn.

Leest vlot. Maar vat de centrale ideeën niet goed genoeg samen.

“The fine art of success”, Jamie Anderson, 2010.

foto