Het beste boek hoe je een goeie pitch moet doen, blijft “The Pitch” van Eileen Quinn en Judy Counihan. Een goeie aanvulling is “Life’s a pitch. How to sell yourself and your brilliant ideas” van Stephen Bayley en Roger Mavity. Eigenlijk gaat het om twee boeken, book 1 en book 2, die gebundeld werden. Het boek van Roger Mavity bekijkt pitchen op een klassieke manier, volgens een eerder pragmatische aanpak. Het boek van Stephen Bayley gaat over hoe iemand zijn persoonlijkheid kan designs. Hoewel de kritieken op dat tweede boek eerder negatief zijn, vond ik net dat deel eerder inspirerend.

Ik heb een aantal fragmenten uit het boek hier op een rijtje gezet.

Over winnaars :

Winners, like any other category of human being, come in all shapes and sizes. Yet they do tend to have four things in common :
– They set their sights high; they are ambitious.
– They are pragmatic. Ambitious they may be, but they are not dreamers.
– They concentrate on the big issues. The get others to do the detail.
– They keep it simple.
Over het erkennen van kwaliteit :
When you go to a good restaurant, the dish you ordered looks good but simple when it’s served. Go to a bad restaurant and the dish you ordered will arrive drowning in garnish and salad. They don’t have the confidence to keep it simple.
Over persoonlijkheid :
Generally, most of us are three distinct personalities :
1. The person we think we are.
2. The person others think we are.
3. The person we believe others think we are.
 Over creativiteit :
Where do ideas come from ? Some people have lots. Many have none at all. You need lots of ideas to be creative, because in an area bereft of certainties one thing is quite clear : creativity is inspired by ideas and information. The more you have, the better of you are. And creativity can be defined as the capacity to put ideas and information together in unprecedented, unusual, unpredictable ways.
“Life’s a pitch. How to sell yourself and you brilliant ideas.”, Stephen Bayley & Roger Mavity, Corgi Books, 2008.