Ik ben tijdens mijn vakantieweek twee boeken aan het lezen. En dan is het leuk als andere auteurs naar je eigen boek verwijzen.

“Jean Philip De Tender, sinds 2007 verdienstelijk netmanager van de publieke Vlaamse televisiezender één, realiseerde zich op een dag dat hij geen televisie maakt maar verhalen brengt. In de haast evangelische overtuiging dat er een verhaal schuilt in alles en iedereen heeft hij het boek Alles is een Verhaal (Lannoo, 2010) geschreven, dat vooral een aanleiding wil zijn om zelf op zoek te gaan naar verhalen. Ook zijn voorganger Wim Vanseveren, heeft niet lang moeten nadenken om het televisieproductiehuis dat hij in 2011 met vier andere televisiemakers heeft opgericht onder de vanzelfsprekende naam De Raconteurs als een verhalenhuis in te richten.”

Herman Konings, “Sub Rosa. Geïnspireerd toekomstkijken” , Lannoo, 2011.

“Jean Philip De Tender is netmanager van Eén (VRT) en een groot verhalenliefhebber (zie http://www.jeanphilipdetender.com). Hij vertelt met passie dat iedereen een verhaal is, dat alles een verhaal is. In verhalen vind je de bredere betekenis van de dingen terug. Merken moeten hun verhaal vertellen om geloofwaardig te zijn. Zonder verhaal is er geen merk. Het juiste verhaal maakt een merk authentiek en zindervol. Een merk is niets zonder een verhaal dat wortels en diepgang geeft.”

Marc Michils, “Open boek. Over eerlijke reclame in een transparante wereld.”, Lannoo Campus, 2011.