Ik was afgelopen donderdag en vrijdag in Helsinki. Donderdag een meeting met de EBU TV Presidency en vrijdag een seminar met de Finse TV YLE.

Na dat seminar was het te kort om nog naar de stad te rijden. Dus was de enige optie, de luchthaven. Drie uren voor vertrek van het vliegtuig, met enkel handbagage. Op zich vind ik dat niet erg want dan kan ik nog wat lezen of werken. Zoals de mails opkuisen.

Helsinki Airport is wat dat betreft zalig. Op de hele luchthaven is er gratis wifi beschikbaar. Alleen, het was er heel erg druk en over de hele luchthaven was er geen enkel zitje beschikbaar.

Dus twitterde ik op 17.06 om 14.36 uur : “Free internet at Helsinki Airport but not enough places to sit”.

Een klein half uur later kwam er prompt een antwoord van Helsinki Airport via Twitter : “Hi Jean! We’re aware of that and will fix more penches this summer. Check café Alvar near gate 24 or lounge above”.

Dat noem ik nu eens een straf voorbeeld van goeie customer relations.