“Wabi Sabi Simple”, Richard R. Powell

Create beauty. Value imperfection. Live deeply.

Ik vind mijn brein (en dat van u) iets ongelooflijks. Je stopt het  bewust en onbewust vol, in een willekeurige volgorde, al dan niet met tags, … en even (on)bewust komt er vanalles weer naar boven. De Japanse cultuur is om één of andere reden top of mind in mijn portie hersencellen. Filip heeft zich op de Japanse keuken gestort en dus lees ik daar boeken over, Garr Reynolds van Presentation Zen Design woont in Japan, is getrouwd met een Japanse en is vol van de Japanse cultuur, … en om één of andere reden hebben Geert & Geert Japanse karma. Analyseer de foto’s !

Dus had ik niet veel nodig om “Wabi Sabi Simple” van Richard R. Powell te kopen. Ik associeer dat Japanse met evenwicht en daar wil ik meer over weten. De Japanse keuken laat alle franjes los en gaat voor de puurheid van een beperkt aantal smaken.

Het boek is veel te wollig voor me, maar ik mag met het boek, het idee van wabi sabi niet weggooien.Wabi sabi is a secret you already know, zegt Richard R. Powell. Dus doe ik hier geen poging om het uit te leggen, lees dit.

Maar het idee is makkelijk te vatten in een aantal beelden, zoals hieronder. Nu hoef ik m’n woordvoerder niet langer te briefen voor m’n presentaties met “beelden, geen tekst”. Maak het wabi sabi is het nieuwe codewoord.

Eerst nog een paar andere boeken over wabi sabi lezen.