doodsbrief.jpg

Toen ik gisterenavond thuis kwam, lagen er bij de post twee doodsbrieven. Eén op naam van mezelf, één op naam van mijn partner. Ik schrok wel even. Niemand uit mijn naaste familie of vriendenkring was overleden. Dan had ik het overigens al veel sneller op een andere manier gehoord. Misschien iemand uit de ruimere kring ? En waarom twee brieven ?

Groot was mijn verrassing toen ik de brief open deed. “Bonne nouvelle ! Personne n’est décédé. BIEN AU CONTRAIRE ….” Een reclamecampagne van Passage Fitness, die me tot 31 januari de kans biedt 50 % te besparen op het inschrijvingsgeld.

Gewoon flauw vind ik dat. Grappig is het niet. Het getuigt van weinig creativiteit en roept in ieder geval bij mij aversie op. Ik hou van gedurfde reclamecampagnes, maar de manier waar Passage Fitness te werk gaat stoort me. Overigens krijg ik om de drie maanden één of andere sloganeske reclamefolder van hen in de bus. De vorige keer kon ik me abonneren voor 25 euro, en dat voor de rest van mijn leven. Als je de kleine lettertjes las, moest je wel bij de eerste 25 zijn die intekenen. Als je weet dat Passage Fitness alleen al in Brussel acht zalen heeft, dan is de kans nihil. Dan ontvang ik liever geen folders.

Mensen van Passage Fitness, schrap me uit uw adressenbestand. Ik ben bij Stadium heel erg tevreden.